úterý 11. června 2013

Gebirgsvereins Klettersteig – obtížnost D

Stručná charakteristika: skalnatý masiv Hohe Wand nedaleko Vídně byl v roce 2013 doplněn o novou ferratu. Její kvalitní provedení, vyšší obtížnost, množství dalších zajištěných cest v těsném sousedství a blízkost ČR z ní určitě dělají velké lákadlo pro české lezce.

Příjezd a parkování: Tato zajištěná cesta je vybudována ve skalnatém masivu Hohe Wand u obce Grünbach am Schneeberg. Z Vídně jeďte po dálnici směr A2 směr Graz, sjeďte na 44 kilometru (Wiener Neustadt West) a pokračujte do leva po cestě číslo 26 směr Puchberg am Schneeberg. V Grünbachu těsně za kostelem zahněte doprava a stoupejte po úzkých silničkách. Držte směr Pension Seiser Toni. Těsně před penzionem je parkoviště (N 47°48'21.9" E 016°00'30.4").

Přístup:

Přístup k ferratě je nenáročný, zabere asi 20 minut, ale může být trošku nepříjemné se zorientovat ve velkém množství lesních pěšinek a turistických cest. Jedna z možností je pokračovat pěšky z parkoviště rovně dál mezi domy. Z široké lesní cesty cca po 5 minutách odbočuje žlutá turistická cesta směrem na Wagnersteig – vydejte se po ní doleva do kopce, přejdete další širokou lesní cestu a po chvíli stoupání dojdete k nástupu na lehkou cestu Wagnersteig (A). Zde odbočte doprava po modře značené stezce. Ta vás dovede k nástupu na ferratu, začátek je označen tabulí (případně pokud byste šli ještě kousek dál, dojdete k další zajištěné cestě Wildenauersteig (D). Pokud chcete mít jistotu, využijte následující souřadnice – N 47°48'34.7" E 016°01'10.1".

Výstup: Nenechejte se ukolébat snadným začátkem této cesty - obtížnost je proměnlivá a během celého výstupu se budete potkávat s místy, kdy je potřeba jít na tření nebo využít přírodní chyty a stupy. Umělé stupně jsou vetknuty jen na opravdu nutných místech, občas je tedy nutné počítat se silovějšími pasážemi. Ale čeká vás i přívětivý a odpočinkový hřebínek, jeden houpavý most (který lze obejít) a lanový žebřík. Cesta má asi 200 výškových metrů a podle množství lidí před vámi a vaším kocháním výhledy vám zabere 40 minut až 1,5 hodiny.

Sestup: Sestup a návrat zpět lze zrealizovat po žlutě značené cestě Wagnersteig (kousek u chaty Wilhelm Eichert-Hütte, od konce ferraty doleva), což zabere asi 30 minut. Nebo po červeně značené cestě začínající hned u chaty Hubertushaus (od konce ferraty doprava). Tady se čas návratu bude blížit jedné hodině.

Ideální sezóna: květen - říjen
Vlastní hodnocení: Jde opravdu o pěkné „déčko“, cesta tedy není vhodná pro naprosté začátečníky, ale spíše pro zkušenější lezce, kteří ocení skromnější osazení umělými stupni. Počítejte s poměrně velkým množstvím lezců – nová ferrata je pro všechny hodně lákavý cíl.