pátek 31. května 2013

Pittentaler Klettersteig - Turecký hrad - Türkensturz - obtížnost C/D

Stručná charakteristika: tato ferrata patří mezi skvosty nikoliv svou délkou či obtížností, ale jedinečnými výhledy a atraktivním zakončením na zřícenině hradu.

Příjezd a parkování: z dálnice A2 je potřeba sjet na 57 km na městečko Seebenstein. Pak po silnici číslo 54 na jih (směr Graz) do obce  Gleißenfeld. Za železničním přejezdem zvolte druhou odbočku do leva a po 200 metrech odbočte vpravo do uličky Türkensturz.  Na jejím konci doleva ulicí do ulice Lindenalle. Před mostkem přes říčku se nachází příjemné parkoviště.

Přístup: již pěšky přes most a vzhůru do lesa. Lesní pěšina stoupá na zříceninu a je z ní potřeba odbočit doprava (značeno) k nástupu do ferraty. Od parkoviště k nástupu do ferraty je to zhruba 20 minut.

Výstup: výstup začíná žebříkem (lanem nezajištěným) skoro jako pro slepice a dál pokračuje snadným (již lanem odjištěným) výstupem. Který zpestří asi v polovině cesty hezký a exponovaný traverz. V poslední třetině výstupu čeká lezce obtížnější pasáž, jenž neobsahuje umělé stupy a může být fyzicky namáhavější. Přesto by ani toto místo nemělo představovat vážnější problém.  Zajištěná cesta překonává převýšení pouze 80 metrů a na její slezení by mělo pohodlně stačit 45 minut.

Sestup: příjemný sestup od hradu na parkoviště zabere asi 20 minut.
Ideální sezóna: květen - říjen
Vlastní hodnocení: Jde o zábavnou zajištěnou cestu, jenž může zpestřit výlet na ferraty do blízkého Raxu. Nebo vám může zpříjemnit nudnou cestu po dálnici mezi Vídní a Grazem. Je vhodná i pro mírně pokročilé začátečníky.